Комплексна діагностувальна робота з біології 7 КЛАС
Група 1: Проводить дослідження з природи
1. ЗАВДАННЯ 1 (6Б)
Прочитай казку і розподіли органи
рослин, про які в ній йдеться, на дві групи: вегетативні та генеративні. Запиши
їх у таблицю:
ВЕГЕТАТИВНІ
ОРГАНИ |
ГЕНЕРАТИВНІ
ОРГАНИ |
|
|
|
|
|
|
Пригоди
маленького паростка
Жив-був маленький паросток. Він тільки-но пробився
крізь землю і здивовано озирнувся навколо.
– Хто я такий і навіщо я росту? – запитав він у свого
сусіда, старого дуба.
– Ти, друже, – відповів дуб, – частина великої
рослини. У тебе, як і в мене, є різні органи. Одні допомагають тобі рости і
живитися, їх називають вегетативними. Це корінь, стебло і листя. Корінь міцно
тримає тебе в землі і шукає воду, стебло підтримує всі частини рослини, а листя
ловить сонячне світло і перетворює його на поживу.
– А для чого ще потрібні рослини? – запитав паросток.
– Рослини потрібні не лише для того, щоб рости, –
відповів дуб. – Ми ще й розмножуємося. Для цього у нас є спеціальні органи, які
називаються генеративними. Це квіти, насіння і плоди.
– Квіти? Насіння? Плоди? – здивувався паросток. – А що
це таке?
– Квіти – це найкрасивіша частина рослини, – пояснив
дуб. – Саме в квітках утворюється насіння. З насіння виростають нові рослини. А
плід захищає насіння і допомагає йому поширюватися.
Маленький паросток дуже зацікавився. Він зрозумів, що
рослини – це не просто зелені створіння. Вони мають складну будову і виконують
різні важливі функції. І він вирішив, що обов’язково виросте великим і сильним,
щоб дати життя новим рослинам.
2. Завдання 2 (6б):
Використовуючи зображення,
дайте відповіді на наступні запитання:
1.
Який тип кореневої системи має квасоля,
а який – пшениця?
2.
Що позначено на малюнку цифрами
1,2,3,4?
Група 2: Здійснює пошук та опрацювання інформації
Завдання 1: Встав пропущені слова (6б)
Інструкція: Прочитайте
уважно кожне твердження. Із запропонованих слів виберіть те, яке найбільш точно
підходить за змістом і вставте його в пропуск.
Слова для довідки: ксилема,
флоема, механічні, покривні, твірні, основні, видільні
- ... тканини складаються з живих недиференційованих клітин, які
постійно діляться.
- ... тканини забезпечують транспортування води й мінеральних речовин по
рослині.
- ... тканини складаються з живих клітин і здійснюють фотосинтез.
- ... тканини утворені з мертвих клітин і захищають рослину від
зовнішніх впливів.
- ... тканини надають рослині міцності.
- ... тканини виводять з організму рослини різні речовини.
Завдання 2: Сортування понять (6б)
Розподіліть
наведені нижче рослини за їхніми життєвими формами: дуб, шипшина, пшениця,
каланхое, плющ, ялівець, конвалія, опунція.
Дерева:
__________________________________ Кущі: ____________________________________
Трав'янисті: ________________________________ Ліани:
_____________________________________ Сукуленти:
_________________________________
Група
3: Усвідомлює закономірності природи
Завдання 1:
Встановити відповідність (5б)
Поняття |
Функції |
1. 1.Кореневий чохлик 2. 2.Зона всмоктування 3. 3.Ксилема 4. 4.Камбій 5. 5.Продихи |
A.
Транспорт води та мінеральних речовин B.
Забезпечення росту стебла в товщину C.
Газообмін D.
Поглинання води та мінеральних речовин
E.
Захист верхівки кореня |
Завдання 2: Обери одну вірну відповідь (7б)
1. 1.Яка основна функція кореневих волосків? а) Захист
кореня від пошкоджень б) Поглинання води та мінеральних речовин в) Проведення
води та мінеральних речовин г) Збільшення довжини кореня
2. 2.Яка тканина розташована в центрі кореня і
забезпечує транспорт речовин? а) Твірна б) Покривна в) Провідна г) Основна
3. 3.Яка частина стебла забезпечує ріст стебла в
товщину у деревних рослин? а) Вузол б) Міжвузля в) Камбій г) Ксилема
4. 4.Яка тканина стебла відповідає за транспортування
води та мінеральних речовин від кореня до листків? а) Флоема б) Ксилема в)
Камбій г) Епідерма
5. 5.Яка основна функція листка? а) Запасання поживних
речовин б) Фотосинтез в) Транспорт води г) Вегетативне розмноження
6. 6.Які структури листка забезпечують газообмін? а)
Жилки б) Продихи в) Хлоропласти г) Епідерма
Немає коментарів:
Дописати коментар